Moc czy Magia? Bohaterowie z HOMM3

Moc czy Magia? Bohaterowie z HOMM3. W grach wideo w klimacie fantasy często występuje klasyczny podział na wojowników i magów. Taki podział można zauważyć też w popularnej serii Heroes of Might and Magic, w tym w jednej z najpopularniejszych jej odsłon. Mowa tu o trzeciej części gry, w której mamy kilkanaście klas postaci, jakimi możemy grać. Jak prezentuje się podział na wojowników i magów w tej grze?

Bohaterowie mocy

Bohaterami mocy nazywa się postacie, które nie specjalizują się w rzucaniu czarów. Modelowymi bohaterami mocy wydają się ci, których moglibyśmy określić jako klasycznych wojowników. Kimś takim jest barbarzyńca, którego największym atutem jest siła fizyczna. Nie ustępują mu pod tym względem rycerze oraz ich mroczne wersje – rycerze śmierci. Nie zapominajmy też o takich bohaterach, którzy nie są kojarzeni z walką orężem, ale także zaliczają się do postaci, radzących sobie w niemagiczny sposób. Są to zwiadowcy, nawigatorzy a także alchemicy. Wśród bohaterów mocy mamy również władców bestii, którzy potrafią oswoić najpotężniejsze stwory.

Bohaterowie magii

W grze Heroes of Might and Magic moc nie jest jedynym atrybutem naszych bohaterów. Do wyboru mamy też tych, którzy specjalizują się w różnego rodzaju magii. Najbardziej typowymi są czarodzieje, pochodzący z Bracady, a także druidzi, którymi często zostają elfy i krasnoludy. Gracze, wolący mroczniejsze klimaty chętnie wybiorą nekromantów, czarnoksiężników lub heretyków. Ciekawym wyborem mogą być też elementaliści, którzy specjalizują się w magii żywiołów.

Moc kontra magia

Bohater, który sprawnie się posługuje czarami, może być naprawdę potężny. Nie chodzi tutaj tylko o czary ofensywne, które mają zgnieść wroga na miazgę, ale też takie, co oferują wsparcie dla własnej armii. Dzięki temu drugiemu rodzajowi magii, czarodziej może chronić swoich sojuszników specjalnymi aurami, a także wzmacniać ich umiejętności. Jedną aurę można wykorzystać, aby wzmocnić skórę swojego sprzymierzeńca, a inną aurą zwiększymy precyzję łucznika, prującego do wroga z dystansu.